top of page

עומס משימות באירגונים ואיך מתמודדים איתו

בעולם המהיר, התחרותי והתובעני של היום, הרבה מאוד מנהלות ומנהלים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מוצפים בעומס עבודה הולך וגובר. מה שמוגדר כעומס משימות.

לעומס משימות, מלבד היותו קושי פונקציונלי גדול יש גם השפעה פסיכולוגית ורגשית עצומה. כאשר עומס המשימות נעשה מוגזם, א.נשים עשויים לחוות תחושות של תסכול, חרדה ולחץ. ההשפעה הרגשית של עומס המשימות יכולה להתבטא בדרכים שונות, כולל: מתח, תסכול, עצבנות תחושת הצפה, חוסר אונים המוביל לירידה בבטחון ובתחושת המסוגלות העצמית, תשישות ושחיקה.


חשוב מאוד להבין כי קיים מחיר רגשי הקשור לעומס מטלות מוגזם וכדאי מאוד לנקוט בצעדים יזומים כדי לנהל אותו נכון.

ניהול נכון של עומס משימות יכול להתבטא בחיפוש אחר תמיכה, האצלת משימות, הצבת ציפיות ריאליות, ויישום אסטרטגיות ניהול זמן יעילות.

אך מה קורה כשאין לך עם מי לחלוק את העומס כי כולם באירגון נמצאים בעומס יתר?

הפתרון שיכול לעזור להקל על הלחץ הזה ולשפר את היעילות הינו מיקור חוץ של משימות. מיקור חוץ כרוך בהאצלת אחריות על משימות או פרויקטים ספציפיים לחברה חיצונית, מה שמאפשר הורדת העומס משימות מופרז.


אז איך מאצילים משימות למיקור חוץ

1. אבחון וזיהוי המצב: תקופה בה עומס המשימות מציף מעמיס רגשית וגורם לשחיקה

2. בחירת המשימות שנשארות באחריותך: יש להבין איזה משימות כדאי להוציא למיקור חוץ. ככלל המשימות שישארו באחריות שלך, הן המשימות שקשורות למיומנויות הליבה שלך והחוזקות שלך. רמז, אלו הן המשימות האהובות עלייך אלה שמבוצעות בקלות, במהירות. משימות אלה ישארו בידייך.

3. בחירת המשימות להאצלה: יש לזהות את המשימות שאף פעם אין לך זמן אליהן וגם לא חשק רב לבצע אותן ובדרך כלל הן לוקחות לך זמן רב מדי. אלה המשימות שניתן להפיק את הרווח הגדול ביותר עבורך באם יצאו למיקור חוץ.

4. לאחר מיון זה, כל מה שנותר זה לבחור את החברה הנכונה להעביר אליה של המשימות שלך ולהתרכז בעשייה מצמיחה.


איך נראה היומיום כשעובדים עם עזרה במיקור חוץ

בפועל זה נראה כמו יעילות משופרת. יהיה לך זמן לבצע את המשימות שנשארות אצלך והן יתבצעו ביעילות ומהירות, ובאותו זמן זורמות אליך המשימות שהעברת למיקור חוץ.

ברמת המשימות בכל ארגון זה מתבטא אחרת, כי זה תלוי בכישורי הליבה של המנהלים.

לכל אחד מאיתנו כישורי ליבה שונים ולכן ישנם סוגים שונים של משימות שמגיעות למיקור חוץ. עבור אחד זה יהיה לבנות תוכנית אסטרטגית, עבור אחר זה יכול להיות למצוא פוטנציאל שוק של מוצר חדש או להתעדכן במאמרים חדשים ועוד.

עם השיפור המשמעותי ביעילות, ירידה בעומס המשימות תורמת להפחתה בעומס הנפשי הנלווה אליהן. מתאפשר איזון בריא יותר בין עבודה לחיים ושמירה על רווחתם של מנהלות ומנהלים בתוך האירגון

חברה חיצונית שהיא מיומנת ומנוסה בתחומה, מבצעת את המשימות במהירות וביעילות רבה. לעיתים, הפרספקטיבה של חברת מיקור חוץ שמומחית בענף, רחבה מזו של מנהל באירגון. לכן היא יכולה להביא גם נקודות מבט חדשות ופתרונות חדשניים לאתגרים, ולהבטיח שהמשימות יושלמו במהירות ובדיוק גבוהים.


מיקור חוץ יעיל יתפור לך את השירותים שמתאימים לך ביותר

ניתן ליצור איתי קשר כאן ונמצא ביחד את הפיתרון שיעבוד הכי טוב לצרכים שלך


bottom of page